Communicatietraining
‘Zelfs mijn buurvrouw die bij de bank werkt krijgt communicatie trainingen, maar ik als moeder moet het allemaal maar zelf uitzoeken.’ verzuchte ooit een collega moeder. En ik begreep haar wel. Als je een baas hebt krijg je allerlei cursussen en trainingen maar als je eigen baas bent, hoe kom je dan aan je informatie? Ze had me aan het denken gezet.
In mijn werk kreeg ik vaak trainingen waarin ik leerde hoe met ‘klanten’ om te gaan. Regelmatig dacht ik dan: 'Wat zou het fijn zijn als klanten ook een cursus krijgen, waarin ze leren om met hulpverleners en instanties om te gaan.' Want eerlijk, is eerlijk, wie heeft hier nou last van wie?
Begrijp me niet verkeerd, volgens mij doet iedereen z’n best, maar als het water je aan de lippen staat, zie dan maar eens rustig te blijven en/of de goede vragen te stellen.
Als trainer in gesprekstechnieken geef ik de deelnemers meer regie over de situatie. In de trainingen leren ze niet alleen hoe ze dit kunnen doen, maar ook waarom het zo werkt. Dat is fijn, want daardoor weten ze wat ze doen en dat geeft zelfvertrouwen.
Maatwerk
Naast het bestaande aanbod is het ook mogelijk om trainingen op maat te laten ontwerpen.
Alle trainingen worden aangepast aan de knelpunten van de deelnemers, zodat zij zich herkennen in de lesstof en het geleerde direct kunnen toepassen in de praktijk.